Parīze savām acīm… (trešā daļa)

paris5

Iepriekšējos ierakstus var atrast ŠEIT un ŠEIT!

Kad lietus bija mazliet rimies devāmies atpakaļ uz to pusi, kur atradās metro pietura, kurā ieradāmies. Jo, kad gājām uz torņa pusi pa ceļam bija sastopamas diezgan daudz kafejnīcas un pat daži restorāni, nemaz nerunājot par lielo lērumu suvenīru veikalu. Vēderi kurkstēja un nolēmām tiešām iet un paēst. Sākumā nevarējām izvēlēties, kurā restorānā lai dodas iekšā. Un tad atsāka līt stiprs lietus. Ieskrējām tajā, kuram bijām vistuvāk. Restorānu sauca Castel Cafe. Pie mums pienāca laipns viesmīlis un tiklīdz palūdzam ēdienkarti angļu valodā, mums “laipni” tikai iedalīts cits viesmīlis. Kurš tiklīdz, kad izdzirdēja, ka runājam krieviski, mums piedāvāja ēdienkarti krievu valodā. Bet šo piedāvājumu atraidījām. Un palūdzām, lai mums dod kādu laiku padomāt, ko vēlamies.

Pirmais, ko es paziņoju māsai, bija – “Es dzeršu, espresso! Parīze ir radīta tam, lai izmēģinātu ko jaunu!”.
Un tad sākām pētīt ēdienus. Tā, kā vēlējos izmēģināt ko jaunu, mani piesaistīja salāti ar anšoviem. Tiem bija lepns nosaukums – Salad Niçoise. Cena protams grandioza -> 13 Eiro, bet… Kāpēc gan, lai neatļaujas sev ko jauku? Māsa savukārt pasūtīja dārzeņu krēm-zupu. Paēdušas un izdzērušas ļoti garšīgu kafiju nolēmām tomēr pasūtīt sev arī saldos, jo lietus joprojām nebija rimies. Es pasūtīju sev – Mousse au Chocolat (6.50 Eiro), bet māsa Tarte Demoiselles Tatin (7.50 Eiro) Ļoti gardi saldie, noteikti jāizmēģina tādus pagatavot arī mājās.

Saņēmušas rēķinu un to apmaksājušas sākam smieties, ka mums bija žēl naudu tērēt suvenīriem, bet ēdienu pasūtot gan mēs naudu nežēlojam. :) Bet bija tā vērts. Starp citu espresso cena ir no 2-3 Eiro. Skatoties kādu kafiju kafejnīca piedāvā.

Lietus bija rimies, vēderi pilni un mēs devāmies uz suvenīru veikalu, kurš atradās kafejnīcai aiz stūra. Pirmais pirkums – Parīzes karte ar 3D attēliem. Protams vienīgie attēli, kuri bija 3D ielikti kartē bija populārākie apskates objekti. Starp citu, ļoti lietderīga lieta. Cena 3.50 Eiro. Iegādājos dažas dāvaniņas un dažus suvenīrus sev. Nožēloju, ka tajā nenopirku sev mazu leijerkasti, kura man dikti iepatikās. Izpētījušas karti, nolēmām, ka pirmajā dienā dosimies uz Luvru. Ir taču jāredz Mona Liza.

paris6Atradām metro un pieturu, kurā jākāpj ārā devāmies taisnā ceļā turp. Mani Luvras muzejs valdzināt sāka jau no tā brīža, kad pirmo reizi skatījos filmu “Da Vinčī kods”. Tās stikla piramīdas ir tiešām skaistas. Apkārt tūristi, bet tik un tā bija tāda sajūta, ka šī vieta ir tāda tūristu neaptraipīta. Īstenībā šķita, ka Parīzi apmeklē cita veida tūristi, tādi laipni, neuzbāzīgi, visi iet malā, ja redz, ka kāds uzņem fotogrāfijas.

Pie muzeja stājamies garā rindā. Gar rindā stāvošajiem staigāja melnādaini vīrieši, kuri centās pārdot lietussargus. Līdz sākās lietus viņu bizness neplauka, toties, tiklīdz sāka līt, cilvēki sāka pirkt. Bet muzeja darbinieki arī izrādīja iniciatīvu un ātrāk sāka laist iekšā cilvēkus. Ātri vien garā rinda bija ielaista iekšā un, varējām doties stāvēt citā rindā, pēc muzeja biļetēm. uzreiz brīdinu, ka ļoti bieži nāk klāt cilvēki, kuri piedāvā bezmaksas biļetes, vai bezmaksas biļeti digitālajam gidam. Griezieties uz otro pusi, citādi dabūsiet nepatikšanas, kuras Jums Parīzē nemaz nav vajadzīgas.

Pie mums piegāja, angliski piedāvāja divas biļetes par velti, mēs aizgriezām galvas uz otro pusi tieši tāpat, kā citi rindā stāvošie tūristi. Digitālais gids maksā 5 Eiro, visos muzejos. Mēs neņēmām, jo atbraucām diezgan vēlu un, mēs vēlējamies redzēt tieši slavenāko no Da Vinči gleznām. Uz katra stūra bija izliktas atsauces, kur un kā jāiet, lai “satiktu” slavenāko kundzīti ar visnoslēpumaināko smaidu pasaulē. Lieki piebilst, ka mēs pagājām tai garām. :D Bet, toties redzējām arī citas gleznas. Iesaku uz Luvru braukt agri no rīta, jo, ja tiešām vēlaties apskatīt mākslu un redzēt arī citas slavenas gleznas, šajā muzejā jāpavada visa diena. Ar pāris stundām būs par maz.

paris4Pēc Monas Lizas apskates un neveiksmīgiem meklējumiem pēc Leonardo Da Vinči gleznas – “The Last Supper“, mēs devāmies uz to Luvras spārnu, kurā var redzēt arī Krievijas mākslinieku gleznas. Kuras izrādījās divas un, tās atradās pašā spārna galā. Divus muzeja spārnus mēs vispār neapskatījām, laika trūkuma dēļ. Jo sasniegušas Krievijas autoru gleznas, atskārtām, ka muzeja darbinieki lēnām sākuši slēgt ekspozīciju zāles. Vien tad, kad braucām vilcienā, no bukleta uzzinājām, ka Luvras muzejā ir izstādīta arī  slavenā – Venus de Milo.

Un, muzeja suvenīru veikalu iesaku apmeklēt uzreiz, citādi sanāks kā mums, nedabūjām gandrīz neko, jo tie bija ciet. Vien mākslas grāmatu veikalā bija iespējams iegādāties muzeja pildspalvas un magnētus ar Ēģiptiešu simboliku.

paris2Žēl bija doties prom no muzeja, jo tas ir ļoti krāšņs un vienkāršs vienlaikus. Grūtības gan sagādāja pēc tam kartes nezināšana. Jo uz pilsētiņu, kurā atradās mūsu viesnīca varēja nokļūt no vienas vilcienu stacijas. Kura kartē nebija atzīmēta. Iekāpām metro vilcienā un braucām uz labu laimi, turp, kur metro pietura līdzinājās kaut cik mums vajadzīgajai vilcienu stacijas nosaukumam. Mums paveicās. Parīzē nemaz nevar veikties. Man loģika mani nepievīla, nevar taču būt līdzīgi nosaukumi dažādām vietām. Un nebija ar. Vēl pirms vilciena paguvām iegādāties tunča bagetes.

Pēdējā bildē redzama ir Luvras galvenā ieejas piramīda, mūsu bagete, vilciena iekšpuse un divas picas, kuras nopirkām pirms autobusa uz viesnīcu. Māsai negaršoja anšovi. :)

Tā mēs pavadījām savu otro dienu Francijā. Turpinājums sekos.

Advertisements

5 comments on “Parīze savām acīm… (trešā daļa)

1. Ilgi gaidītais turpinājums… mani tagad moka ziņkāre, kā garšo salāti ar anšoviem, nekad neko tādu neesmu ēdusi. bet manā lielajā plāna ir punkts – Parīzes apmeklējums. Jāapbruņojas tik ar pacietību :)

2. Atpakaļ ziņojums: Parīze savām acīm… (ceturtā daļa) | Mēnessmeitēns …